Voi jumankauta.
Tilasin lahjan nettikaupasta. Maksutapana käytin Klarnan laskua (ei ollut pankkitunnuksia käsillä)... Tai niin ainakin luulin. Olin valinnut jonkun kampanjasopimuksen, jossa sai korotonta maksuaikaa monta kuukautta. Kai. No ei siinä, lahja tuli ja se oli mitä piti.
Sitten tuli lasku Klarnalta.
Avasin sen, ajattelin maksaa heti pois. Lahjan hinta, noin kolmekymppiä, tämä ok. Mutta mitä helkkaria, käsittelymaksu 29,95€!!!!
Ei voi olla totta!
Halusin varmistaa että onko todella näin, muistin että tulisi laskutuslisä 2,95€. Menin kaupan sivuille, lisäsin jotakin ostoskoriin ja laitoin kaikki tilaustiedot valitakseni saman maksuvaihtoehdon että näen mitä se käsittelymaksu on siellä kaupan sivulla merkittynä - ja painoin vahingossa tilauksen vahvistusnappia! Ei helkkari. Ei mitään tietoa mitä sieltä lähti tilaukseen, eikä tietoa minkä hintainen tuote. Löysin toki sähköpostista välittömästi tilausvahvistuksen mutta en erittelyä tuotteista mitä olisin tilannut.
Kymmenen minuutin sisään oli itkuvirsivalitus sekä nettikaupan että Klarnan asiakaspalvelussa. Ei, en halunnut oikeasti tilata uudestaan mitään ja ei, en todellakaan halua maksaa 29,95€ siitä että sain kotiin laskun tuotteesta jonka haluan maksaa heti.
Olen itseni kanssa sopinut että Klarnan osamaksua en enää käytä. Tämän episodin jälkeen taidan varoa myös tätä laskuvaihtoehtoa jos vahingossa valitsenkin kalliin korotonta aikaa tarjoavan laskutuksen.
Lopputulos oli se että lapsi saa kaksi synttärilahjaa, maksan laskun kerralla pois ja samalla sain Klarnasta ystävällisen kehotuksen tarkistamaan jatkossa minkä maksuvaihtoehdon valitsen - ottivat myöskin tuon hurjan lisämaksun loppusummasta veks.
En ole itse käyttänyt koskaan klarnaa, laskuna enkä luottona. Olen tosin viime aikoina lukenut siitä useita huonoja kokemuksia, jotka kyllä pitävät minut edelleen siitä erossa.
VastaaPoistatp
Itselleni kävi samoin, laskutuslisä yllätti. Tosin tilaamani tuote maksoin melkein 500 euroa, mutta jäi paskat fiilikset kun tilasin korottomalla maksuajalla ja kuitenkin piti maksaa lisää melkein kolmekymppiä. En koskaan enää osta Klarnaa käyttäen ja onneksi ei enää maksueriä kyseiseen puljuun jäljellä.
VastaaPoistaKatoitko paljon ostoksen vuosikorko ois ollu ihan "normaalilla laskutuksella"? Tuo 30e on 6% 500e ostoksesta vaikka kuulostaakin pikkusummalta. Jos maksat esimerkiksi vuoden sisään koko roskan pois niin nopeasti jäät tappiolle tuolla korottomalla maksuajalla jos koroton maksuaika on esimerkiksi vain 6kk...
PoistaKlarnasta ei mitään hyvää sanottavaa, paitsi että saa heti haluamansa asian ilman rahaa. Jälkikäteen saakin sitten kärsiä ja maksaa laskun huomattavasti suurempana.Klarna oli ensimmäisiä tilejä, jonka halusin maksaa mahdollisimman nopeasti pois.
VastaaPoistahttp://theloglady.vuodatus.net/
Hei,
VastaaPoistaOn ikävä kuulla kokemuksestasi palvelujamme koskien.
Kertomasi perusteella vaikuttaa siltä, että olet ostokselle valinnut korottoman 6 kuukauden osamaksukampanjan, johon kuuluu 29,95 EUR käsittelymaksu kampanjan valitessasi. Sinulla on 14 päivää aikaa ostoksen tekemisen jälkeen vaihtaa maksutapaa osamaksusta tavalliseksi Klarna Laskuksi, jonka voit maksaa kerralla pois. Tämän voit tehdä ottamalla meihin yhteyttä.
Verkkokaupan verkkosivuilla esitellään aina maksutavat ja niihin liittyvät kustannukset, jotka asiakkaan tarvitsee lukea läpi koskien tilauksen maksua.
Autamme mielellämme kysymyksissä koskien maksutapojamme ja tekemiäsi ostoksia. Jos sinulla on vielä kysymyksiä tai haluaisit antaa palautetta meille, olet tervetullut ottamaan yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen palaute@klarna.com.
Mukavaa alkavaa kevättä!
Terveisin,
Kasperi
Klarna Oy
Mielenkiintoista saada tällainenkin kommentti.
PoistaKuten tekstissä lukee, sain jo Klarnaan yhteyden ja ystävällisen kehotuksen jatkossa tarkistaa tekemäni valinnat.
Klarnalla on todennäköisesti palkattu henkilö etsimään netistä kaikki Klarnaan liittyvät keskustelut ja vastaamaan niihin lähestulkoon samalla tavalla. Olen meinaan niin monta eri keskustelua lukenut läpi ja kaikkiin tulee koko ajan klarnalta samantyylistä vastausta.
PoistaJos huonoa palautetta tulee niin paljon, niin olisikohan palveluntarjoajan tällöin syytä tarkistaa omat käytäntönsä kuluttajaystävällisemmäksi.
tp
Kieltämättä mielessä kävi samanlainen ajatus. Olen myös sitä mieltä että nettivastineiden kirjoittaminen monesti vain pahentaa tilannetta.
PoistaTässäkin kun suurin kritiikki oli ainakin tarkoitus osua itseeni ja huolimattomuuteeni, tuon yhden maksutavan suuri hinta oli vain yksi fiaskon ainesosa eikä palveluntarjoajaan niinkään syyttävällä sormella osoitettu.
Klarnalla taitaa olla nykyisin laskutusmonopoli suomalaisissa nettikaupoissa. Heidän tapansa on erittäin agressiivinen, laskutuksensa tarkoituksellisen epäselvä ja asiakkaan etuja polkeva. Ja nettikaupat käyttävät heidän palvelujaan koska tietävät saavansa omat saatavansa varmasti takaisin. Itse aikoinaan sain tapella heidän kanssaan erään nettikaupan tilauksessa tapahtuneen erheen kanssa. Koskaan en enää aio heidän kanssaan asioida. Taitaa olla mahdoton tehtävä pikkuihmisen voittaa tuollaista Goljatia... Onneksi sait Veli asiasi hoidettua heidän kanssaan!
VastaaPoistaMinullakin on Klarnasta joka kerta jäänyt sellainen tunne, että minua on jollain tavalla huijattu. Joko tullut jotain tilinperustamismaksuja tai jotain ihmeellistä laskulla. Omaa typeryyttä, että olen sitä käyttänyt, mutta ihan näillä näppäimillä saan sen maksettua pois ja sen jälkeen saa antaa litsarin, jos sitä vaihtoehtoa enää klikkaan.
VastaaPoista